Sitsträning

Igår var jag rätt seg och ville inte rida. Det tog tid innan jag lyckades masa mig ut, bara för att konstatera att det regnade och att jag verkligen inte ville rida. Istället nöjde jag mig med att pyssla med hästarna, men kunde till sist inte motstå Hampus glada ögon. 
 
Det blev hoppsadel och sitsträning. Kortade upp stiglädren tre hål och efter igångskrittningen galopperade vi en del längs storgatan. Jag hade ganska taskig balans, men det var lättare att stå i lätt sits i galopp än skritt. ;-) En del trav blev det också, men det var inget vi föredrog någon utav oss. :-P
 
Vände vid första vändplanen och skrittade hem igen. Hampus hummade en del och verkade nöjd, men jag har på känn att han skulle må bra av att gå lite hårdare. Egentligen oftare också, men jag vet inte var jag skall få tiden... :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0