Äntligen lite trav!

Ibland blir man frustrerad på livet. När jag fått ok på att Hampus är frisk och det bara är att jobba på som vanligt, så blir förstås jag förkyld, så jag inte orkar med något mer än det allra nödvändigaste (hösilage + vatten). Suck!
 
Men igår kände jag mig tillräckligt pigg för att rida iväg med Hampus en sväng. Vi tog hoppsadeln, vilket kändes ovant. Men bomlösa sadelns sadelgjord slår i hans vänstra framben, så det får bli hoppsadeln ett tag framöver, tills jag hittat en bättre dressyrsadelgjord.
 
Hampus skrittade iväg ganska segt och jag fick väcka honom ett par gånger. När det var dags för trav blev han piggare och låg nästan på (nä, det gör aldrig Hampus, men det blir ett sug i handen) i uppförsbackarna. Finaste grabben, det var så roligt att få trava lite.
 
Efteråt var han även piggare i skritten, så pass att jag inte behövde driva på sista biten hem. :-) Hemma igen var han lite svettig, så det blev övergångstäcke på i några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0