Nu sätter vi igång igen!

Igår skrittade jag ut på Hampus barbacka. Testade att rida till grannens lägda, där vi får rida så mycket vi vill. Vägen dit består av gräs och asfalt, så det fungerade helt okej med Hampus känsliga fötter. Han tyckte det var så roligt att vara igång igen!
 
När vi kom fram till lägdan insåg jag hur pass taggad han faktiskt var och efter att ha skrittat några meter beslöt jag mig för att inte riskera något utan rida hem igen. Kändes som att sitta på en tickande bomb. :-P
 
Han exploderade lite på hemväg, men bara någon meter. Jag höll mig kvar och lyckades bromsa honom. Uppförsbackar (även om de bara är två meter) är tydligen samma sak som att galoppera... ;-)
 
Hemma igen pysslade jag om honom och han njöt verkligen av att bli borstad, insmord och sprayad med flugspray. Fina killen! Jag har en helt galen idé med honom, men jag skall rida igång honom lite mer innan jag avslöjar. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0