Barbackabus

I lördags red vi iväg längs skoterleden för att se hur underlaget var. Hampus var ganska så sömnig, tills jag bad honom trava och sedan galoppera. Han är förbaskat rolig att galoppera på. :-D Jag vågar dock inte galoppera några längre sträckor barbacka, min balans är lite halvtaskig och jag vill inte ramla av i full fart. ;-)
 
Svårast är dock när han bryter av från galopp till trav, det tempo han får i traven då är helt hopplöst svårt att sitta ned i. Fast jag vet att det egentligen är just den traven jag skall rida i...
 
När vi väl galopperat en gång var det som om varje hjälp jag gjorde egentligen betydde galopp. Dvs korta tyglarna, vrida på huvudet, justera sitsen... Hehe, busponny!
 
Han var mycket nöjd, men lite trött, när vi kom hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0