Trotsa stormvindarna

I fredags blåste det halv storm ute. Blev så besviken, jag som sett fram emot att få inleda helgen på hästryggen. :-( Jag vet att Hampus blir spänd och stressad av blåst, så jag brukar försöka undvika att rida honom då.
 
Men i fredags kunde jag inte motstå ridsuget. Lovade mig själv att inte ställa några krav på honom, utan bara skritta och trava i lugnt tempo. Vi red längs storgatan och till min förvåning var Hampus helt fokuserad på mig. Jag bad honom gå i form i skritt när det var plan mark och det var jobbigt men han pustade på och gick i form så gott som hela tiden.
 
Vi travade 4 min bortåt och 3 min hemåt och några steg i form blev det även i traven. Men då gick det långsamt, för den orken hade han egentligen inte. ;-)
 
Sista biten hem hade jag helt glömt bort att det blåste, eftersom hästen under mig var så olik hur man brukar vara i stormväder. Så grymt skönt att det gick att rida i blåst, då slipper jag ställa in några ridpass av den anledningen i alla fall. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0