Köra med egen vagn!

Förra onsdagen provade jag och pappa återigen att få ordning på vagnen. Hampus fick stå mellan skaklarna, som vilade på ett par stolar, medan vi fixade och trixade. Hade fått tips om att vrida skaklarna inåt, så att de på så vis blev smalare där Hampus hade skakelremmarna. Likaså skulle skaklarna tryckas längre in i fästena, så att de blev kortare.
 
Hampus stod helt stilla medan vi provade, justerade, provade igen och justerade igen. Vilken klippa han är!
 
 
Till sist hade vi fått till det som vi ville och då kunde jag förstås inte låta bli att ta mig en premiärtur! Det blev bara två varv runt gården, men både jag och Hampus tyckte att det var superkul. Vid ett tillfälle bad jag honom trava och då svarade han med att pipa glatt och trava med stora kliv. Jag blir så glad att han tycker körningen är så rolig, nu skall vi försöka få till minst ett pass körning var vecka, det tror jag både hans kropp och humör kommer må riktigt bra av.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0