Höjdhoppsrekord

I söndags hade jag tänkt rida ut på Hampus, men då det visst var björn (!) nära i skogen, så fegade jag ur och red till ridbanan. Joggade fram lite och tog någon galopp. Underlaget var inte det bästa, så jag beslöt mig för att bara hoppa litegrann. Tog krysset först och därefter oxern.  Eftersom han hoppade så fint och bjöd bra, så gjorde jag en bana och hoppade krysset, oxern, planket och planket, alla på 50 cm. Han tyckte det var lite jobbigt, men gjorde suveränt fina svängar och hade bara underlaget varit bättre hade jag gärna hoppat mer. Lät honom pusta lite medan jag höjde upp oxern till 60 cm på test, sedan fick han hoppa det ett par gånger. Det var rätt kort ansats från kortsidan, men han tog verkligen i och hoppade mig nästan ur sadeln. Fina killen!

 

Det var sista hoppningen för i år, så rolig att jag blir sugen att ha med honom på någon tävling nästa år... Kanske på någon av Nylands klubbtävlingar. Hm... Först måste vi dock få upp flåset lite bättre, så han orkar både galoppera och hoppa många hinder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0