Piggelin!

I torsdags hade jag tänkt rida Hampus med Grålle som handhäst, men när jag gjorde i ordning Hampus i stallet såg jag hur det glittrade misstänksamt om hans ögon. Hm... Beslöt mig för att inte riskera något utan rasta av Hampus ordentligt istället.
 
Skrittade iväg på en pigg och glad herre, när vi skrittat över vägen och red på stigen innan grusvägen, kortade jag tyglarna varvid Hampus svarade med ett pip och satte av i galopp. Tjoho vad det gick! Han gjorde ett par brallar också, men inte så jag kände mig orolig att åka av. När vi galopperat uppför stigen lugnade han sig och behövde pusta i skritt.
 
Grusvägen var täckt av drygt en decimeter snö, så Hampus fick pusta i skritt lite och så galopperade vi vidare så fort jag kortade tyglarna. ;-) Jag vet att jag egentligen borde idka mer lydnad med honom, men när han är så här levnadsglad och busig, då vill jag bara njuta. <3
 
Eftersom det var så djup snö så vände vi efter ett tag och red hemåt igen. Fick honom faktiskt att trava ett par snuttar också, även om det var en glad och lite överilad trav.
 
Finaste Hampus, jag blir så glad när han är glad. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0