Snöpulsa upp ett spår

Jag var inte sådär jättesugen att rida idag heller, men det gäller ju att passa på när det är lagom kallt, så jag red till sommarhagen och fortsatte att pulsa upp ett spår där. Passade på att mäta spåret, vårt förra var ju på 500 meter, men då måste vi korsa vägen. Det här ligger ju alldeles i närheten av gården, så det är mindre risk om jag vill rida där i mörkret. Däremot var spåret bara 260 meter, så jag får se om det räcker eller om jag nästa vinter behöver ett större spår. 
 
Hampus fick gå tre varv, två i skritt och ett blandat skritt och trav. Han frustade och pustade, verkade rätt nöjd med jobbet. När vi sedan skrittade hemåt gick vi förbi brorsans nya utbyggnad, som är inglasat. Dvs ganska stora fönster som reflekterade oss. Hampus blev alldeles till sig. En sån snygg fjording! Han hummade djupt och inväntade svar. Sedan vände han bort huvudet som om han inte brydde sig och så tittade han igen. Hästen var kvar! Mera hummanden medan han hoppfullt lyssnade. Till sist fick jag be honom gå därifrån, han hade kunnat stå hela natten och spegla sig. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0