Nytt hem!

Igår var tåget givetvis försenat, bara för att jag hade en avtalad mötestid. Stressade som en galning för att hinna i tid, men var ändå fem minuter sen. Mötte M i stallet men hon hade inte sett till C som jag skulle möta. 

Vi hämtade in Hampus från hagen, M fick leda honom då hon verkar ha blivit lite småförälskad. Väl i stallet såg jag att C hade ringt och ringde upp. Hon hade suttit i möte och helt missat tiden. Så komiskt att vi blev sena bägge två. 

Ett par minuter senare var hon på plats, vi klickade direkt. M var snäll och skötte om Hampus medan vi pratade, jag berättade en del om vad jag visste om Hampus och även vad jag hört från ridskolan.

På med sadel och träns, medryttare C kom förbi och påpekade för C hur oerhört lättränsad Hampus är. Det är han verkligen. Gapar så fort bettet kommer. 

Sedan ute på ridbanan fick jag sitta upp och visa Hampus. C ville inte rida själv, hon tyckte hon var för lång (eh, nä) och för tung (öh, inte i jämförelse med mig) så jag fick rida hela tiden. Visade upp alla tre gångarterna, gjorde lite volter, tempoväxlingar och halter. Travade över bommar ett par gånger också. Roligast var när jag kom i mellangalopp mot grinden, gjorde en snygg övergång ned till halt och sedan stod på hängande tygel medan vi pratade. Det är en lugn ponny! 

C var mycket nöjd med vad hon såg och vi bestämde att hon får låna Hampus! C är alltså ridlärare på Bälinge ridklubb och de vill ha Hampus som ridskolehäst. Jag är så himla glad att det gick i lås, nu skall vi bara komma överens om lite detaljer i kontraktet. 

Jag kommer att ha kvar Hampus över min semester och så rider jag bort honom till dem sista dagen jag är ledig. Sedan kommer jag att ha tillgång till honom en vardag och en helgdag, förhoppningsvis måndag och lördag. Det vore perfekt för mig! 

Hampus själv tog det hela med ro, jag och C pratade länge om allt möjligt så han fick stå och sova emellan oss. Till sist fick han dock bli av med grejerna och traska ut i hagen. Han verkade nöjd med det också. Idag rider M honom, på onsdag C och torsdag M igen. Vilken lyx!
Trackback
RSS 2.0