Positiv genomgång

Igår var det dags för E.T.-besök igen. Hampus stod i sin box och väntade på oss, han fick komma ut i stallgången och få magnettäcke på sig direkt. Han var ganska nöjd under sitt täcke, även om han helst ville att vi gosade med honom.

Sedan kände E.T. igenom honom och konstaterade att han blivit mycket rörligare och det enda som saknas nu är att få upp magen och ryggen på honom. Då jag inte kommer att träffa honom på fem veckor, så avvaktar vi lite med träningen. Men eftersom jag därefter kommer att ha honom för mig själv i fyra veckor, så blir det under den tiden lite mer fokus på formen. Han får inte gå med högt huvud och sänkt rygg, och jag får fuska med lite enklare hjälptyglar som stöd. Inte så de drar ned honom på något vis, men så de hjälper honom att söka sig till rätt position även under ridning.

Pussade om en nöjd Hampus efter behandlingen, jag saknar honom redan. Men som tröst så får jag ju roa mig med att pussla med träningsschemat för vecka 24-27. :-)

Så nu kommer det vara tyst i bloggen fram till 12 juni. Hoppas att alla mina trogna läsare återkommer och läser då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0