Lingondressyr

Igår skulle Hampus vara med på lingondressyren som ridskolans ungdomssektion höll i. Till skillnad från blåbärshoppningen var det här något som jag faktiskt kunde vara med på, så givetvis åkte jag till Hampus för att heja.


Han reds av två olika elever, först en tjej som var med i programridning med förryttare, enkelt uttryckt red alla deltagare på led efter förryttaren och följde hennes ridvägar och gångarter.





Sedan var det en annan tjej som red honom ensam på banan.




Överlag var Hampus ganska loj för dagen, det var väldigt varmt och han såg ingen anledning till att jobba ordentligt. Han behöver ridas fram mycket i galopp för att lossna och komma till arbete, men eftersom inget av programmen hade inslag av galopp så blev det förstås ingen galopp på framridningen heller.


Men det viktigaste är att ha roligt, och det verkade både Hampus och eleverna ha. Jag vet däremot inget resultat, då jag var tvungen att susa vidare. Men det var skoj att se Hampus in action, jag har ju inte sett honom ridas av någon annan.



Kommentarer
Postat av: Madde

Han kom tvåa för tjejen som red utan ledare :-)

2011-06-10 @ 18:55:48
URL: http://maddiss.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0