Mer provridning

Efter att Hampus fått fina hovar var det provridning för E. Hon har redan en sköthäst i stallet, men vill gärna rida också. Jag vill ju ha hjälp med Hampus ett par dagar i veckan, så det blir ju perfekt! :-)

Eftersom Hampus redan var borstad och fin i fötterna, så fick E sadla direkt och sedan tränsa. Hampus sadel ligger fruktansvärt dåligt, men han får stå ut någon vecka tills jag fått skatteåterbäringen och kan handla. ;-)

Sedan gick vi ut på ridbanan och E fick känna på Hampus i alla gångarter. Hon är ju van vid ridskolehästar och även om Hampus nyss gått på ridskola, så är han ändå känsligare än genomsnittshästen. När E dessutom red honom med många övergångar så blev han ännu alertare. Jag blev så ridsugen, men jag får ge mig till tåls till helgen. ;-)

E:s mamma fotade, så en liten bild i bloggen blev det.



E fick avsluta med att skritta ut en sväng på Hampus. Än så länge är det bara uteritt i sällskap som gäller, annars får hon rida på ridbanan. Hampus är lite för sällskapssjuk för att ridas ut ensam just nu, den kampen som blir då får jag ta till att börja med.

När Hampus var avskrittad och nöjd visade jag hur rutinerna fungerar nu under sommaren, med rengöring av vattenkaret och hur vi noterar i boken vad vi gjort med Hampus. Sedan fick Hampus återvända till hagen och vi bestämde dagar för de närmaste två veckorna.

I och med att jag har ont efter min senaste avramling, så rider E Hampus idag, sedan longerar jag honom imorgon. På onsdag får han massagebehandling, så förmodligen blir det bara promenad vid hand den dagen. Sedan är planen att rida ut ihop med Ariel på torsdag, då hennes medryttare M ville se lite ridvägar. Jag längtar så efter att rida Hampus, han är verkligen drömhästen på alla sätt och vis!


Kommentarer
Postat av: Jonna

om hon tröttnar skulle jag kunna hjälpa någon dag i veckan.

2012-06-05 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0