Hovisbesök

I onsdags kom hovslagaren förbi och skodde om Hampus. Det var alldeles för länge sedan, plus att Hampus hovar växt något enormt. Så hovarna såg verkligen bedrövliga ut.
 
Senaste veckorna har han dessutom börjat knacka skor i varandra när han går, så jag var lite bekymrad. Men N förklarade att det blir så när han blir för lång i tån bak och inget jag behövde oroa mig över. Skönt!
 
Däremot har han fortfarande olika stora framhovar, så nu kommer jag försöka rida ännu mer i höger varv. M har fått order att alltid galoppera i höger galopp ute och så får jag försöka nöta mer i höger varv på ridbanan. Jag har ju fokuserat på att rida lika mycket i bägge varven och det fungerar inte så länge Hampus är så pass olik i fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0