Hästen riden fast jag satt bredvid

I onsdags morse vaknade jag och var fruktansvärt förkyld. Det blev bara värre under dagen, så på kvällen blev det att P red Hampus istället för att jag red dressyrträning för henne. Jag orkade knappt med att skritta till ridbanan och tillbaka.
 
P jobbade honom i alla gångarter på volten, men fick inte riktigt fram honom i tempo. Han är ju lite speciell min farbror, något som S upptäckte när hon provred. "Viskar" man till honom när man rider, så är han superkänslig. Men börjar man med att "prata högt" så stänger han av och blir ridskolehäst. Det tar tid att lära sig hur pass försiktig man måste vara, men så är det ju på många hästar.
 
Hampus var nöjd efter passet, även om han inte var svettig. Han skrittade hemåt, lite väl mycket på tårna, med trött matte på ryggen. Han är ju sådan att han kommer igång mer och mer ju längre han rids. :-P Så han tyckte nog att P:s ridning bara var uppvärmning inför det riktiga passet. ;-)
 
Nu kommer han få vila tills jag är frisk och sedan ett tag till. Jag måste få upp staketet till sommarhagen, det är prio 1, sedan får jag fokusera på hans motion. Han är rätt nöjd i hagen som tur är. :-)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Svar: Åh tack! Sånt är alltid kul att veta! :D

2014-06-07 @ 18:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0