Markarbete är skoj, skoj, skoj!

Igår skrittade vi iväg till ridbanan för lite cavalettijobb. Hade ställt upp dem på en meters avstånd, alla sex på rad på mittlinjen.
 
Efter att vi joggat ett halvt varv på ridbanan skrittade vi över cavalettina utan några problem. Sedan travade vi över och jösses vad han travade! Slog i några cavaletti då och då, men inte så farligt ändå. Tror faktiskt han lyfter bättre på benen i trav än i skritt.
 
Vi varvade trav över cavaletti med lite galopp på långsidorna. Han var enormt taggad, bjöd upp i galopp mot cavalettina några gånger, så jag fick styra honom förbi dem istället. :-P
 
Jag upplevde dock att en meter blev för långt för honom, skall prova att minska till nittio cm nästa gång. Men roligt hade vi! :-)
 
På hemväg satt jag av och gick bredvid, snön som plötsligt fallit gav honom styltor och jag ville inte att han skulle behöva balansera mig också, när han hade nog med sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0