Självförtroendeboost

Jag har känt mig lite nere ett tag på hästfronten och insåg idag att det (delvis) beror på att jag inte ridit världens bästa häst på nästan en vecka! :-O
 
Så vi skrittade iväg längs grusvägen mot ridbanan. Väl där vände vi tillbaka, travade och galopperade lite. Sedan red vi till vändplanen, som nu var skottad. Fortsatte att jobba med mjuk trav några varv, följt av några varv i galopp. Tog en skrittpaus, sedan jobbade vi med övergångar trav-galopp i några varv. 
 
Därefter var Hampus helt varm i kroppen (märkte det då han inte ville gå ned i trav från galoppen. :-P) och vi kunde jobba med det jag tänkt mig. Det blev tempoväxlingar i trav, ett jobb jag absolut inte vill göra förrän han är uppvärmd, eftersom jag måste sitta ned i traven. Vi jobbade några minuter med det och på slutet gjorde han ett par helt grymma tempoväxlingar från kort, samlad trav till en stor trav med rejäla kliv. Det var så häftigt att sitta på och känna skillnaden. <3 Tror det kommer att bli ännu häftigare när han blir starkare. Min Kung! <3
 
Smög över i lättridning och till min glädje behöll han formen och jobbade så himla bra i traven, mjuk och avslappnad både mentalt och fysiskt. Så skönt för självförtroendet att känna att jag faktiskt kan rida ändå. :-)
 
Skrittade hem på en nöjd, hummande Hampus som var helt övertygad om att han var bäst i världen. Precis som matte sade åt honom. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0