Saker jag köpte i Tingsryd

Då skall vi se... Om vi börjar med det jag skulle köpa, så blev det följande:

Nummerbricka till tävling; verkade rätt okej, men vi får ju se när jag använder den
Chambon; tog den i läder, verkade vara stabilare
Bett; blev tre stycken! Ett 9,5 cm tredelat med rörliga ringar, ett 10,5 cm tredelat med fasta ringar och ett 10,5 cm odelat novabett.
Sadelbock
; sjukt stort paket blev det, tur att man har en kombi...
Koner; självklart blev det dem också, de såg riktigt vettiga ut.
Läderbalsam; ja en burk blev det.
Swed Clay; en hink med lera likaså.
Blue Lotion; japp en flaska med det också.
Bomull; nä det struntade jag i. Kändes inte så nödvändigt när jag väl var där.
Hingstkatalog; började bläddra i den direkt och njöt av fina halvblodshingstar.
Vojlock; hittade röda (!) voljockar i rätt nyans för bara 65 kr styck. Köpte tre stycken så jag kan tvätta dem ofta.
Sadelgjord; köpte en enkel svart sak, helt okej i början.

Sedan gjorde jag några impulsköp också.

Bettskivor; hittade i rött och då kunde jag helt enkelt inte motstå dem.
Reflexväst för hund; det blir en julklapp till mina föräldrars hund.
Gummityglar; hittade svarta gummityglar med mässingsspännen, precis det jag behöver till hopptränset!

Jag spanade på några sadlar också, föll både för en begagnad Stübben hoppsadel och den bomlösa svart/röda sadeln, men några pengar för sådana utsvävningar har jag inte just nu. Vi får klara oss med dressyrsadeln så länge och så får jag lägga undan pengar varje månad några år framöver.

De inköp jag är mest nöjd med är nog betten, vojlockarna och gummityglarna. Speciellt gummityglarna känns så roliga, då jag inte trodde det skulle gå att få tag på sådana. Jag längtar till jag får smörja in dem och hänga upp dem med resten av tränset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0