Kursdags...

I går var jag på kurs halva dagen. Det var SUFF som anordnade en kurs i att visa häst vid hand samt manklippning. Intressanta ämnen, även om det mesta var repetition för mig. Ibland behöver man ju friska upp kunskaperna igen, när de inte använts ett tag.

Det var två fina hästar som vi fick öva på, dels fjordhästen Ljulius och dels en brun (urläcker!) connemara efter Carnaby Patrick Hooligan. Mums för ögat kan jag tala om! Nästan så jag tänkte vara otrogen mot Ariel och komma hemsläpandes med honom.

Det roligaste med kursen var nog att få träffa lite hästfolk och snacka häst. De flesta aktiviteter som sker kräver ju en ridbar häst, som träningshelger och tävlingar, så det är kul att kunna åka iväg och förkovra sig utan att känna sig utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0