Lita på varandra...

Igår var det inte roligt att bege sig till stallet. Det blåste och yrde omkring snöblandat regn och vägen till stallet var glashal. Jag halkade till flera gånger men ramlade tack och lov inte. Däremot tog det mycket längre tid än vanligt innan jag var framme.

Mockade en rätt så ren box och fyllde på med rejält med halm. Mysigt skall det vara! Hade med mig nya boxskylten, men inga skruvar att skruva upp den med. T lovade att hon skulle fixa det åt mig, toppenbra! Sedan hade jag med Ariels nya höpåsar från Hööks (röda) som jag fyllde med hösilage. De var riktigt rymliga och det såg ganska fjuttigt ut med Ariels hösilagemängd, men hon måste bantas nu...

Gick sedan för att hämta in henne, men hon låg förstås och sov i ligghallen tillsammans med Lucky. Hon gjorde en liten ansats att resa sig när jag kom, men istället gick jag och satte mig bredvid henne och myste en stund. Nästan direkt lade hon huvudet i mitt knä och blåste varmluft. <3

Efter en stund somnade hon, hon snarkar när hon sover... Det är lite som frustningar, men inte lika kraftiga. Sötnosen! Till sist blev det dock så kallt att vi klev upp och gick in istället. Kratsade hovarna, första gången någonsin hon lyfter alla hovar (!) utan att jag behöver ta i benet. Heja, heja!

Inne i boxen fanns det en massa mumsigt hösilage, så hon var inte intresserad av matte längre. Sötisen! Jag bytte om och fick sedan skjuts av snälla M:s pappa till bussen. Skönt att slippa isgatan igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0