Ny väg, nya äventyr

I lördags vågade sig jag och Ariel för första gången förbi lösdriften och ut på Storgatan. Jag var orolig att de andra hästarna skulle följa efter oss, men de höll sig snällt kvar i hagen. :-)
 
Ariel var också lite spänd i början, förmodligen för att jag var spänd. Men hon tyckte att det var väldigt roligt med en ny väg och även om hon gått där en del 2011, så har vägen förlängts och blivit ännu mer spännande. :-)
 
Det var en händelselös men mysig uteritt, jag blir så glad när jag rider henne! Några gånger försökte hon smyga upp i trav, men det var lätt att dämpa henne. Däremot upplever jag att hon vuxit ur sitt distansträns (dvs med vinterpäls på sig), så jag får se om jag byter ut tränset mot dressyrtränset istället.
 
Tillbaka i stallet passade jag på att mäta henne, förvisso inte korrekt uppställd häst och plant underlag, men jag fick henne ändå inte till högre än 143 cm. Begriper inte hur hon kan kännas så stor när hon inte vuxit någonting. :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0