Jobba i form är roligt

Igår skrittade vi iväg längs storgatan. Efter att ha pratat med bästa S (hästarnas fd fysioterapeut) blev det en del jobb på kort tygel med Ariel. Jag fick fokusera på att hålla igång motorn och ha en mjuk, följsam hand och vips så gick hon i form. :-)
 
Det är jobbigare för henne, men hon behöver börja använda sin kropp ännu mer i skritten och då får det bli kort tygel, även om jag känner mig ovan vid det. Ariel gick i form i flera minuter, jag fick "tugga bettet" åt henne. Det är en så häftig känsla, men usch vad känslig hon blir. Jag har för hårda skänkelhjälper så bitvis vinglade hon som ett fyllo. ;-) Öronen rätt ut hela tiden, då vet man att hon är koncentrerad.
 
Hon fick vila på lång tygel när det blev djupsnö och på hemväg var det ingen mening att försöka jobba i form. Då är hon alldeles för ivrig och behöver många halvhalter för att inte rusa iväg. Men sakta men säkert är vi på väg att komma i form igen. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0