Travhoppning

Det har blåst storm i några dagar nu, så Ariel har fått vara ledig. Men idag tröttnade jag på att inte rida, så jag gjorde ett försök i alla fall. :-P
 
Skrittade fram längs storgatan och joggade sedan tillbaka till gården. Galopperade två gånger uppför Haldos backe, sedan var Ariel uppvärmd. Hennes galopp känns annorlunda nu, det är mer kraft i den på något vis. Jag har inte suttit ned i sadeln när hon galopperat, så jag kan inte analysera den mer än så. Men förhoppningsvis har hon blivit starkare trots att vi inte kunnat galoppera så mycket än. 
 
Efter uppvärmningen travhoppade vi ett koppelräck. Eftersom ridbanan fortfarande är under ett tjockt lager med snö (blä!) så blev det till att hoppa på gamla landsvägen istället. De första sprången var hon rätt ofokuserad, hon hoppade okej, men med trav efteråt. Lite nonchalant känsla sådär. Men successivt, efter några fler språng började hon hoppa avslappnat och koncentrerat, med galopp efteråt. Härlig, kraftfull galopp. <3
 
 
Tror vi hoppade runt 6-8 språng totalt, när de tre sista sprången var bra, så nöjde jag mig där. Kan tillägga att samtidigt som stormen blåste så det smällde i träden, grejade grannen med en stege inom hör- men inte synhåll plus att grannens hund tokskällde hela tiden. Ariel är verkligen fantastisk trots stökiga miljöer...
 
Skrittade av på vägen rakt upp i skogen, vi fick dock vända innan jag tänkt mig då det blev för mycket snö där uppe. Är så less på snön nu. :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0