Lite medelsvår dressyr...

Igår var det dressyrträning igen. Red fram i skritt och trav, en del övergångar men även bomjobb. Det låg framme 4x3 bommar på volt, så de jobbade vi över en del. 
 
När det var vår träningstur fick vi först checka av formen på volten innan vi gjorde en lite mindre fyrkant än ridbanan (ca 20 x 35 m) och jobbade med början på öppna, dvs bogen in. Jag var inte helt med på hur jag skulle göra, men P tyckte inte det var så viktigt, bara följa min känsla så blev det oftast rätt. I skritt fick jag till det riktigt bra ibland, vilket frömsat märktes på hur fin Ariel blev på kortsidorna (där det var "paus"). Vi gick sedan över i trav, vilket gick lite för fort för min smak, men några steg här och där fick vi till. Ariel var lite förvirrad också, men älskar ju sidvärtsrörelser, så hon gjorde sitt bästa. 
 
Traven på volt efteråt var helt grym, det var en helt annan kvalité än vanligtvis, men det kändes att hon inte riktigt hade styrkan att gå där längre stunder. Vi avslutade passet med att jogga av innan Ariel fick skritta och pusta en stund. 
 
Kom på mig själv med att skratta vid ett par tillfällen under passet och det var verkligen befriande. Det skall ju vara roligt att träna! Bland annat skrattade jag när P tyckte att jag skulle peta på Ariel med spöet lite och Ariel svarade med att verkligen rusa i sidled. Känslig dam. ;-) Eller när P tyckte att hon skulle vara lite längre i formen, jag börjat lätta lite i handen och Ariel drar tyglarna helt ur händerna på mig. :-P
 
Förhoppningsvis flyttar Ariel nästa söndag, så vi hinner med två träningar (onsdag och söndag) innan det blir ett litet uppehåll. Här hemma kan vi bara träna när det är ljust, så vi får invänta sommartid innan vi kan träna igen. Men jag tror att lite vila i samband med flytten bara blir bra för Ariel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0