Tuffare men ändå enkelt

I torsdags hade jag besök, så då blev det en tur med vagnen. Körde till vändplanen och tillbaka, ungefär samma upplägg som vi gjort innan (dvs uppvärmning i skritt och trav, sedan snabbare trav varvat med skrittpaus), men belastningen blev ju högre med två i vagnen (200 kg att dra) plus att grusvägen precis fått nytt stenmjöl på sig, så Ariel fick det lite tyngre både med sina egna ben och med vagnen som sjönk ned lite. 
 
Men det bekom inte Ariel öht, hon tuffade på för fullt precis som vanligt och tyckte det var så skoj! Kunde ha rejält tryck i traven, ändå var hon pigg när vi var hemma. :-P Totalt blev det 50 min och 5,36 km vi var ute. 
 
Jag har köpt en cykeldator som jag ska montera på vagnen och se om jag kan använda. Skulle vara så smidigt att se i realtid hur fort vi travar, inte bara se i efterhand (dessutom snitt på tre minuter) i mobilen. Jag tror det skulle hjälpa mig att kräva lite mer av Ariel också... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0