Nöta vidare

Igår kom vi äntligen iväg till Nyland. Jag har dragit mig för det ganska länge, jag har liksom blivit lat och velat vara hemma. ;-)
 
Skrittade fram runt hindren som stod kvar efter en träning och jag ångrade lite att jag tagit dressyrsadeln. ;-) Ariel fick faktiskt skritta över två cavaletti som stod på volt, men det var så enormt ansträngade att lyfta på fötterna. :-P
 
Joggade sedan fram i trav innan jag galopperade i lätt sits två långsidor och en kortsida i varje galopp. Kändes sådär när jag värmde upp, jag tappade fokus en del och har helt släppt mitt uppvärmningssystem. Skärpning!
 
Sedan höll vi oss på volten. Jag släppte stigbyglarna och så jobbade vi först i trav med min sits (men Ariel skulle ändå gå på volten böjd och ställd) och därefter i galopp. Nu har det lossnat i vänstergaloppen, så Ariel kan galoppera kort galopp även där. Så härligt! Men svårt för mig då jag tycker det går för långsamt och vill driva på i onödan. :-P
 
Försökte att bara fokusera på att släppa i överskänkeln och följa med i hennes rörelser, men det är så förbaskat svårt. Ariel var fantastisk och galoppera varv på varv, så jag hann med att känna efter. Helt sjukt vilken skillnad det blivit i galoppen för oss. :-D
 
Hon fick pusta lite emellanåt och efter att ha galopperat i först vänster och sedan höger varv, tänkte jag sedan ta vänster varv igen. Men så kände jag att nä, hon har jobbat så bra, hon förtjänar att få göra något roligt. Så istället lekte vi lite med skänkelvikning på volt i skritt och det är så himla skoj tycker Ariel. Hon flyter verkligen i sidled och blir mallig över beröm. <3
 
Tog stigbyglarna (som jag fö kunnat sänka ett hål) och joggade av en riktigt fin häst. Skulle gärna ridit omkring sådär länge till, men jag var ordentlig och skrittade av ute istället. Lite bättre driv ute den här gången, så det tar sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0