Övergångar, övergångar

Jodå, ridning i måndags orkade jag med. :) Blev ett till barbackapass, den här gången gick vi igenom alla övergångar som är i LC:1 och det kändes riktigt bra! Galoppen behöver förbättras, men just barbacka är jag nöjd att jag galopperar, inte hur det blir tekniskt sett. Dressyrsadeln är på omstoppning, men när jag hämtat den (på söndag!) så ska jag nöta mer galopp. 
 
Vi hade roligt den lilla stund vi red och jag tror jag behöver fler såna här pass, där det inte är så blodigt allvar hela tiden, utan vi kan tramsa och leka lite. :-) Sista biten tillbaka till hagen (red på en lägda precis bredvid) red vi superfina övergångar trav-halt-trav, så härligt när hon är med mig 100 %. :-D
 
Nu blir det lite mer sporadisk ridning fram till midsommar, då jag fokuserar på att sätta igång Ricky så Ariel får ridas de tillfällen som blir över sas. Sen från midsommar och en månad framåt blir det tävlingsförberedelser! Bör hinna rida igenom programmet iaf tre gånger tycker jag. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0