Inte som jag tänkt mig...

I onsdags åkte jag direkt från jobbet ut till Ariel. Det är väldigt lyxigt att kunna göra så, och en del av mig fasar inför den dagen när bilen skall lämnas tillbaka. Jag har dock fått löfte om att låna den redan i mars nästa år. :-D

Ariel hade inga synpunkter på att lämna de andra, däremot var hon väldigt irriterad på alla mygg som bet henne. Jag har inte märkt av det förut, men tydligen har det blivit myggsäsong nu. Inte så kul, men snart blir det förhoppningsvis riktig höst.

Vi tog oss en sväng in i transporten igen. Den här gången stängde jag luckan, gick sedan in och kliade under magen (mycket trevligt tyckte Ariel) för att sedan stänga den lilla dörren framtill och gå bak och öppna luckan igen. Ariel var lugn hela tiden. Hon bryr sig verkligen inte om vad jag pysslar med längre, utan vet att man står snällt i transporten oavsett.

Så gick vi för ovanlighetens skull in i stallet, för att slippa myggen. Borstade igenom henne och bråkade lite med hovlyftandet. Tänk att det skall vara en strid fortfarande...

På med distanstränset och så iväg till rundkorallen. Den här gången var hon helt med på vad den är till för. Beta... Efter att ha låtit henne äta någon minut försökte jag sätta fart på henne. Hon började snällt trava och när jag berömde tvärnitade hon. Hm... Drev på henne och bad även om galopp, och när hon snällt galopperade berömde jag henne. Varvid hon tvärnitade. Och började beta. Eh...

Nu blev det uppenbart att vi har ett problem i kommunikationen. Hon har fått för sig att beröm är samma sak som att stanna och äta. Nog för att en distanshäst skall kunna koppla av och beta när som helst, men det var ju inte så här jag tänkte mig det hela...

Vi traskade sedan tillbaka till hagen, tur för Ariel så ringde en kompis så Ariel fick stå och beta medan jag pratade i telefon. Mumsigt! Som alltid är gräset utanför hagen mycket godare än det innanför. Avslutade med att gå in i transporten igen, men utan att stänga något, bara in och vända och ut igen. Inga problem. :-)

Då det är väldigt körigt på jobbet blir det inget besök förrän på söndag.


Kommentarer
Postat av: Rebecca & Astra

Gud villket bra kar för hästarna att dricka ur.inte det här fula rostiga badkaren som brukar vara.

2008-09-11 @ 15:15:36
URL: http://astra.zoomin.se
Postat av: Ellinor Karlström

Det fyller ju dessutom på sig själv! Rena lyxen i mina ögon. :-)

2008-09-11 @ 20:09:45
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0