En kärleksförklaring

Jag har svårt att sätta ord på dagens träningspass. Vi tränade lastning en gång, jag band fast Ariel och såg till att skaffa bildbevis:



Sedan promenerade vi bort till kyrkan, via klätterbacken. Ariel följde med hela tiden, lyssnade på varje litet kommando jag gav och var både ivrig och lydig samtidigt. Jag älskar hennes temperament, hennes vilja att vara till lags utan att bli underdånig. Hon kan busa ibland och få mig att skratta och hon kan tjura när hon vill göra andra saker.Men hon följer mig. Överallt...

När jag var tvungen att avliva Habina, och verkligen insåg att jag aldrig mer skulle få vara med henne, trodde jag aldrig att jag skulle hitta en ny häst som kom mig så nära som hon. En häst som läser av hur jag mår och sedan anpassar sig därefter. En häst som är självständig, med enormt mycket integritet och egen vilja, men som samtidigt vill vara med mig närhelst jag vill vara med den.

Så fann jag Ariel. Som är allt jag kunde önska mig och så mycket mer. Hon är både min bästis (som Habina var) och min drömhäst (som Hampus var). Jag hoppas jag visar henne hur mycket jag uppskattar henne, och hur mycket jag verkligen älskar henne.


Kommentarer
Postat av: Janina

Följer din blogg med spänning, kul att få inspiration till mitt eget arbete med argus, framförallt känner jag igen problemen du stöter på!

Kul att se en aktiv fjordägare, som sysselsätter sin fjordhäst redan i tidig ålder! =)

2008-08-11 @ 08:12:31
URL: http://www.freewebs.com/argusfro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0