Röja ännu mer

Jag hade ju fått för mig att jag röjt klart bland mina hästsaker, och att det enda som återstod var att packa sakerna och åka med dem till nya stallet. Men så enkelt är det förstås aldrig.

Många saker jag tänkt slänga insåg jag faktiskt kunde behövas. Andra saker som jag trott skulle ha varit i bättre skick, var jag tvungen att kasta. Ytterligare andra saker som jag tänkt ha kvar uppe hos mina föräldrar (drömmen är ju att kunna ha Ariel där på somrarna) insåg jag gjorde mer nytta nere hos mig.

Så nu har jag skruvat och burit och tvättat och dammat och slängt. *puh* Snart börjar det dock bli tydligt vad som egentligen skall ned. Mest försöker jag tänka igenom vad som verkligen inte behövs där nere, allt sådant får stanna kvar hos mina föräldrar. Krubbor behövs ju inte och inte heller grepar. Men kanske har jag nytta av täckeshängaren ändå?

Om några dagar bär det av nedöver igen, då med bilen fullproppad med alla möjliga hästsaker. Jag har beslutat mig för att ta ned så mycket som möjligt, så mina föräldrar slipper ha en massa hästsaker liggandes här och var. Frågan är bara var någonstans i stallet jag skall få plats med allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0