Lite pyssel

Tidigare i sommar har jag av och till pysslat med mina två senaste projekt, mätkäppen och pallen. Mätkäppen är egentligen en vanlig pinne som jag fått av min snälla far, 120 cm hög är den. Jag skrev ut siffror från datorn, använde dem som mall och ritade dit siffrorna, målade sedan siffrorna med vitt och de angränsande fälten med blått och rött. Visst blev det snyggt!



Pallen är inköpt från IKEA (129 kr) och oerhört stabil. Innan jag satte ihop den oljade jag in alla delar så de blir lite mer motståndskraftiga mot smuts. Det här är alltså den pall som jag använder när jag sitter upp på Ariel!


Kommentarer
Postat av: Addi

Nu blir jag lite nyfiken - ska du ha mätkäppen till något särskilt? (Har inte hunnit uppdatera mig bakåt i bloggen så svaret på min fråga kanske står att finna där?)

2009-08-18 @ 18:20:28
URL: http://addi2.bloggagratis.se
Postat av: Ellinor Karlström

Nja, jag skall mäta hur höga hindren är, det är därför den bara går till 120 cm. Inte en chans att Ariel ens får löshoppa högre än så...

2009-08-18 @ 18:58:28
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0