Riktig longering

Jag tror Ariels hela värld har rasat samman nu... Först var allting som vanligt, matte tog in i stallet, borstade av, kratsade hovarna, tog på senskydden och sidepull (med tredelat bett). Sedan traskade vi iväg till rundkorallen och Ariel fick busa som vanligt. Härligt, även om det var lite varmt tyckte Ariel. Men sedan knäppte matte plötsligt fast longerlinan i sidepullet och började KRÄVA saker! Ariel var mäkta upprörd och vi hade en intressant maktkamp om vem som egentligen bestämmer i rundkorallen... När matte väl vunnit traskade vi hem igen, plaskvåta bägge två...

Svampade av Ariel efteråt, hon protesterade lite lamt i vanlig ordning, men det syntes på henne att det egentligen var väldigt skönt. Tränade lite distansrutiner dvs blötte ned med vänster hand för att i nästa stund dra av vattnet med svettskrapan i höger hand. Jag har inte riktigt fått in snitsen på det, men effekten var ändå bra (kylande vatten hela tiden).

Såret på armbågsspetsen (har jag ju insett att det heter) har börjat läka, men det var väldigt skäpigt så jag sköljde igenom med vatten och desinfekterade sedan. Ariel tyckte det var en dum idé, men när jag förklarat att vi var tvungna att göra detta så stod hon snällt stilla.

Sedan tog jag på mig säkerhetsvästen och hjälmen och satt upp på min plaskvåta (nu av vatten) springare. Ariel tyckte genast att vi skulle gå till Sunna, men tråkiga matte envisades med att vi skulle till hagen istället. Så med en suck lunkade Ariel iväg till hagen och gjorde en liten "bakdelsvändning" vid staketet så matte sedan kunde sitta av. Fortfarande lika cool och nöjd med att bli sutten på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0