Utställningsträning med träns!

Ariel var väldigt ivrig när jag skulle hämta henne ur hagen idag. Hon stack nosen i grimman direkt och puffade på mig när jag ville prata med Idunn några ögonblick. Fick höra senare av K att hon dragit igång lekar och kapplöpningar flera gånger den här veckan. Vädrar hon vår eller är det för att hon varit ledig?

Inne i stallet bestämde jag mig för att vara en elak matte, så hon fick stå uppbunden utan hö. Det klarade hon med bravur, hade bara lite extra koll på var matte var.



Jag borstade igenom henne, konstaterade att hon verkligen fäller nu (inte tonvis, men lite här och där). Njöt av att borsta den nytvättade svansen, glanssprayen gör ju att varje hårstrå bara glider genom borsten. Gjorde en liten ansats att borsta pannluggen också, men det tyckte Ariel var onödigt.

Sedan tog jag på tränset med tredelade bettet + tyglar och så tränade vi utställning. Ariel rörde sig rätt okej både i skritt och trav, hon behöver träna mer på smidiga vändningar och acceptera bettet. Hon står inte perfekt heller, men däremot står hon lugnt så länge jag tycker hon skall stå stilla. Tänk att våra små övningar redan gett resultat!

Jag längtar till det blir tö ute, så vi slipper träna inne i ladugården. Det blir inte riktigt samma sak med avsaktningarna när det kommer en vägg emot oss... Avslutade med att ta en massa bilder, varav en blev riktigt bra. Jag tycker hon har en fin resning på det här kortet, även om hon fortfarande är lite överbyggd. 19 månader gammal!



När jag skulle cykla till bussen följde Ariel mig längs staketet, trots att de andra hästarna stod kvar vid grinden. Sötnosen!

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Kul med träning! Att träna i en lagård är väl bättre än ingen traäning alls iaf :) Vilken utställning planerar du? Vi kommer inte ha ngn i SUFF iår :( Vi tänkte åka med Anne på en :)

2009-02-14 @ 08:05:52
Postat av: Evamaria - IGEN

Abbe menade jag förståss!!

2009-02-14 @ 08:06:32
Postat av: Ellinor Karlström

Jo, det är klart att en ladugård är bättre än inget alls, men jag längtar sjukt mycket efter vår...



Det blir ÖFF:s utställnin jag åker på, hoppas vi ses där! Skönt att det var Abbe du menade, namnet Anne har jag ju paxat till Ariels första stoföl. ;-)

2009-02-14 @ 10:59:03
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan verkligen vara stolt över din tjej, hon är jättefin!

2009-02-14 @ 12:45:46
Postat av: Abbes matte

Evamaria: Lustigt att felskrivning blev Anne. Det hette min mamma :-)

2009-02-16 @ 17:59:34
Postat av: Evamaria

Ja, både änglar som levt på jorden och såna som kommer flaxar kring den gode Abbe.



Det kommer att bli en SUFF-utställning i sommar arrangerad av ÖFF i Linköping ;)

2009-02-16 @ 21:37:19
Postat av: Evamaria

Ja, både änglar som levt på jorden och såna som kommer flaxar kring den gode Abbe.



Det kommer att bli en SUFF-utställning i sommar arrangerad av ÖFF i Linköping ;)

2009-02-16 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0