Foderångest igen

Jag hade ju i mitten av december äntligen fått upp Ariel i rätt mängd foder. Enligt tabellerna får hon nu det hon behöver, och än så länge märks det inte något annat på henne heller.

Däremot meddelade K att Ariel hade tagit sig ur ligghallen idag. Det innebär att hon inte kan fortsätta äta sitt foder själv. Jag blir så ledsen när mina förhoppningar hela tiden slås i spillror. Jag vill ju att hon skall få en bra uppväxt på alla sätt och vis. Men just nu känns det som att hon antingen får en bra flockuppfostran eller rätt mängd foder. Jag vill ju ha både och!

K och jag skall grubbla kring om det går att lösa på något annat sätt. Kanske kommer hon på något, för i mitt huvud står det helt still. Förmodligen slutar det med att jag får åka ut lite oftare och ge extra hö då. Jag hoppas dock att hon kan fortsätta få extra kraftfoder, annars vet jag inte vad jag gör.

Ledsen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kämpa på! Det är motigt att ha häst ibland men vi kan ju inte göra mer än vårt bästa, och du gör ju ditt absolut bästa för Ariel!!!

2009-01-05 @ 15:02:56
Postat av: Ellinor Karlström

Vad snällt sagt av dig! Jag försöker kämpa, men det är skönt att bli påmind om att det brukar vara motigt ibland.

2009-01-05 @ 21:54:39
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0