Lååååångsamt framåt

Lekte lite på www.lantmateriet.se och mätte hur lång vår byrunda var. Plötsligt kände jag mig väldigt generad över min långsamma häst. På en timme lyckas vi ta oss 2,35 km...

Det innebär att en femmilare skulle ta oss över 21 timmar. *djup suck* Det är tydligt att vi behöver speeda upp tempot. I och för sig gick vi en promenad (längs Ariels favoritväg) på 3,8 km/h. Hurra, då tar det bara 13 timmar att ta sig runt...

Jag som tyckte hon var så pigg av sig. I och för sig gick inte den sträckan att räkna ut, eftersom det inte går att säga (på kartan) var jag vände.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

WOW! Såna kunskaper är guld värda när man ska göra banan till Björkviksrittens sju klasser. Vill du var med?

LÅt dig inte skrämmas det mesta är klart sedan förut.

2009-01-23 @ 21:08:47
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Eh? Vilka kunskaper? Mäta eller räkna? förvirrad

2009-01-23 @ 21:47:47
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Både och, jag är usel på båda. Herr Olsson och du är i samma division.

2009-01-23 @ 22:12:48
Postat av: Karen

oroa dig inte, arbetsnarkomanhästar behöver bara en kort galopp för att lägga i högväxeln och sen går det undan även i skritt och trav :-)

2009-01-24 @ 10:17:42
Postat av: Ellinor Karlström

Jennika: Hm... Jag går bara in på lantmateriet.se och mäter. Inte särskilt avancerat. Hastigheten räknas enkelt ut genom att sträckan (i km) delas med tiden (i timmar). Summan blir då km/h.



Karen: Haha, ja jag kanske oroar mig i onödan. Om inte annat blir hon ju en lugn och trygg häst genom att vi stannar och tittar på allt som är farligt eller intressant. Men usch vad jag längtar till jag får sitta på henne!

2009-01-24 @ 11:32:17
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Under vilken flik går du in när du väl är på Lantmäteriets sida? Jag var in där men hittade inget ställe där man kunde mäta sträckor. Du får gärna göra en "steg-för-steg-förklaring" som även en idiot kan klara av :-)

2009-01-26 @ 19:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0