Lyckad longering!

Efter en kort paus i stallet (tre tuggor hö...) bytte jag utrustning på Ariel. Hon fick på sig kapsonen, Hampus gamla strykkappor (något stora) och longerlinan. Sedan gav vi oss iväg till ridbanan för att testa longering utan stöd av rundkorallen.

Ariel passade på att busa runt lite, men det var inga större skutt. Jag misstänker att det hade blivit mycket värre språng om jag inte promenerat av henne innan. Ganska snart kunde vi jobba på riktigt. Ariel förstod snabbt vad det gick ut på och även om hon drog mot grinden i varje varv så var hon bitvis riktigt fokuserad på mig och vad jag önskade. Än en gång påminns jag om hur oerhört ambitiös och ivrig att vara till lags hon är. Min fina flicka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0