Mest bara bus

Jag är nere i en riktig down-period och det avspeglar sig lite på hästsidan också. I söndags när jag åkte ut orkade jag inte göra något mer avancerat med Ariel, men vi hade kul ändå. Hämtade ryktsakerna och ställde mig i hagen för hårborttagning. Naturligtvis ville även Sunna och Idunn bli kliade, så jag jobbade på tills armarna värkte.

Sedan drog jag igång ett riktigt bus i hagen. Ariel var den som sprang mest, jag behövde knappt smacka så satte hon fart. Huvud och svans rakt upp och buset lysande ur ögonen. Sunna hakade på ibland, speciellt om jag kom väldigt nära. Idunn undrade mest varför de andra försvann iväg och följde efter dem i maklig skritt. Vid ett tillfälle susade Ariel förbi Idunn i full galopp, så nära att hon nästan nuddade vid henne. Idunn tittade inte ens upp, för hon hade precis hittat en sten med läcker mossa på...

Efteråt var Ariel ganska trött, men väldigt nöjd. Det var skönt att inte behöva göra något mer avancerat, så när alla hämtat andan fick de kraftfoder som belöning. Själv vände jag hemöver och promenerade i ytterligare 50 minuter medan jag grubblade på en lösning på reseproblemen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0