Tålamod

I tisdags mötte jag upp med min kompis K, hennes syster A och K:s dotter I. Vi åkte tillsammans ut för att titta på både lamm och hästar. Jag hade laddat kameran och fått löfte från A att hon skulle filma en massa.

Borstade rent Ariel i hagen medan vi pratade lite hästsnack. A har gjort lumpen med hästar och hade en del funderingar på lager. Hon tyckte våra hästar verkade väldigt lättskrämda, medan jag snarare anser att de är känsligare för kroppsspråk.

Det Ariel framförallt tränade denna gång var tålamod. Har man med sig ett litet barn så blir det ofta väntetid. Jag provade att longera Ariel i skritt i sidepullen och det gick alldeles utmärkt. Det är bara halt hon fortfarande har lite svårt för, men när jag tömkör eller promenerar är det ju inga problem.

Jag tränade visning vid hand medan A filmade. Vi skrittade totalt fyra vänder och travade åtminstone sex vändor, ändå blev det bara skritt som blev filmat... Ariel var lite tossig och spänd, men på filmerna ser hon mycket bättre ut än jag väntat mig. Det var väldigt nyttigt att se!

Vi blev fotograferade en del också, men eftersom jag kom med på flera bilder vet jag inte riktigt om jag vill lägga upp dem. Skall fundera en sväng till. Ariel fick även ha min jacka över huvudet (blev irriterad över att inte se något, men stod stilla när jag sade åt henne) samt I på ryggen. Då stod hon stilla och var lite fundersam över vem som egentligen satt där... Duktig tjej!

Sedan avslutade vi med att gå till rundkorallen och jag visade lite vad man kan göra med kroppsspråket. Ariel var helt annorlunda mot för tidigare. Normalt brukar hon ta några rejäla skutt, galoppera något varv och sedan vara nöjd, så vi kan jobba lite med det jag vill. Men nu var det som om all väntan tog ut sin rätt, för hon galopperade varv efter varv efter varv... Jag bytte varv några gånger och på slutet blev hon lite lugnare. Men jag är mycket glad över att hon inte alltid galopperar så där, då skulle hon slita ut lederna fullständigt. A filmade igen och kanske lägger jag upp några sekvenser längre fram.

Efteråt släpptes hon i hagen och lade sig förstås och rullade. Då var ju inte kameran med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0