Bildbomb

Jag vet att jag ser hemsk ut på bilderna, men det var så fina i övrigt (läs: Ariel), så jag publicerar dem ändå.

Fin modell, men bägge blinkar...



Vacker Ariel men mindre vacker bakgrund



Lugna, kloka ögon.



Vacker Ariel och eh... mindre vacker matte.



Matte gör dumheter enligt Ariel.



Sedan har jag lagt upp två filmklipp på youtube. Det ena är när vi går i skritt, vad tycks?

http://www.youtube.com/watch?v=m_ry0dZ5mLQ

Den andra är på när hon busar i rundkorallen. Man får både se en vändning på kommando (jag för in min höft, men det syns inte på filmen) och när hon kommer fram till mig på kommando.

http://www.youtube.com/watch?v=rpO68mMDGrU

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Å va trevliga filmer! :) Hon jobbar verkligen bra i rundkorallen!



Apropå lite slyngel i uppvisningsträningen kan det bli mer koncentration om du har ett bett. Då vet hästen att det är jobb på G, utan att du för den delen behöver använda (styra/dra) i bettet. Koncentrationen kommer lättare, ungefär som en hund som brukar vara lös vet att den ska jobba i koppel. Bra att ta till vid unghästräning. Jag tar tuill dte knepet ibland när jag ska klippa en unghäst. Bett i mun = arbete. När du ska vända, gör ett stopp innan du vänder så blir det mer koncentration, snävare, på rak linje och snyggare. Dessutom riskerar du inte att hästen vill gå till nya kompisar när du är ute på ny plats. Himla bra att ha befäst.



Nu blir jag inspirerad av att filma Herta & Abbe på utställningsträning! :)

2009-05-22 @ 09:28:34
Postat av: Monica

Vad stiliga ni är. Gillar att ni matchar varandra färgmässigt, även när du tagit av dig jackan matchar ni varandra. Antar att du gillar rött :). Ariel verkar trevlig och ni ser ut som ett trevligt ekipage.

2009-05-22 @ 09:50:31
URL: http://www.andersson.zoomin.se
Postat av: Ellinor Karlström

Evamaria Tack för feedback! Egentligen var det inte tänkt att jag skulle träna visning för hand den dagen, därav fel träns, inget bett i munnen ledtygel istället för tyglar. Vilket både kändes och märktes på filmen. :-S Det där med stanna har jag hört sååå många gånger. Jag VET ju att man gör så. Men uppenbarligen gör jag det inte. SUCK! Nåja, då har jag lite att träna på framöver i alla fall. Vore superkul med film på Herta och Abbe, men har de någon hemsida som jag missat?



Monica Våra tävlingsfärger inom distansritt är rött och svart. Därav det genomtänkta med både jacka och tröja i rött. Jag gillar de flesta klara färger men tycker att Ariel passar bäst i rött. Tänk när vi har en distanssadel i rött och svart! :-D

2009-05-22 @ 12:48:46
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Evamaria

Men - du har la inte missat: http://blogg.passagen.se/hertasmatte :)

Jag är inte alls haj på att lägga upp filmer på toutube - klarar inte ens av det! men jag har ju gjort några med lite musik å grejjer :) Himla dumt när jag har en superfilmkamera också - men nu ligger filmerna kvar i "filmrullarna". :( Livade Abbes matte att jag ska lära mig tekniken i sommar :) Kanske kan du tipsa om bra site? Jag har konto på Youtube redan...

2009-05-22 @ 22:49:50
Postat av: Ellinor Karlström

Men det är ju jättelätt att lägga ut film på youtube. Jag är värdelös på tekniska saker också, men det var ju bara att trycka på en knapp. :-P



När du loggat in går du upp till övre högra delen och trycker på gula knappen "ladda upp" och väljer videofil. Sedan trycker du på gråa knappen "ladda upp videoklipp" och bläddrar bland dina filer efter rätt fil. Sedan sköter youtube resten!

2009-05-23 @ 09:50:45
URL: http://habina.blogg.se/ariel
Postat av: Evamaria

TACK!!!! Nu klarade jag det!! Så enkelt det var!! Nu finns det lite filmer på: http://www.youtube.com/user/hertasmatte



Men - jag kan FORTFARANDE inte få till det så där snyggt med en filmruta i bloggen... LÄR MIG MER!!! :)

2009-05-23 @ 22:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0