Löshoppning igen!

Snälla A följde med mig ut för att filma, det var riktigt roligt!
 
Tog in Ariel från hagen och lät henne äta hö medan jag drog bort löspäls och kratsade hovarna. A borstade av benen ordentligt medan jag tempade, kändes väldigt effektivt. Tog på senskydden och så gav vi oss iväg.

Eftersom jag ville få till en bättre löshoppning än förra gången lät jag hindren vara likadana som sist. Däremot bytte jag ut mittenhindret (koppelräck) mot ännu ett plank, så Ariel verkligen skulle få vänja sig vid plank.

Medan vi byggde stod Ariel och betade, men rätt vad det var fick hon syn på något och galopperade målmedvetet till andra änden av paddocken. Att det stod en oxer på 80 cm i hennes väg bekymrade henne inte ett dugg. Ett mjukt språng och så var hon över.

Ariel tyckte det var superkul med lite hoppning igen, hon skötte sig utmärkt hela tiden, var fokuserad genom hela serien och taxerade rätt så gott som varje gång. Planken var inte alls några problem, uppenbarligen är det enda som behövs en fokuserad matte.

Avslutade med att höja oxern till 80 cm, fortfarande inga som helst problem. Nästa gång skall jag faktiskt våga testa att höja upp till 100 cm, det ser så lekande lätt ut för henne.

Lite filmklipp:

Första språnget

Busgalopp

Tre hinder på 60 cm

Oxern är 70 cm

Oxern är 80 cm
Trackback
RSS 2.0