Inspirerande!

Långt ifrån Ariel håller jag på att explodera av längtan efter att få komma igång med ridningen och verkligen träna! Inte nog med att jag pusslat med hennes träningsschema inför våren, jag har dessutom blivit stolt ägare till en pannlampa! Det är mammas gamla, förmodligen femton år gammal men lyser fantastiskt bra. Det är väldigt stora och dyra batterier, men så länge lampan lyser kostar jag på den nya batterier. Jag tror det fungerar riktigt bra att ha dem med mig i en midjeväska.



Sedan har jag äntligen köpt en pulsmätare! Det blev en begagnad (eh lite i alla fall) Polar Easy och jag har redan fnulat ut hur den fungerar. Ja, sedan får vi ju se om jag kan få den att fungera på Ariel också... Men träningen kommer att bli så mycket roligare med den. Jag var lite bekymrad över att mottagarklockan inte har något ljus på sig, men jag har ju pannlampan att lysa med! :-D

Nu är det bara fem dagar kvar tills jag äntligen får sätta igång Ariel igen. Så skoj det skall bli! Träningsplanen första månaden är bara skritt, sedan följer travpass och dressyrträning och slutligen galoppass och hoppträning. Så skoj!


Kommentarer
Postat av: Janina

En exakt likadan pannlampa köpte jag i november på biltema, 70kr som är väldigt välinvesterade!

2010-12-31 @ 18:59:02
URL: http://www.argusfro.se
Postat av: Ellinor Karlström

Haha, nej bilden är bara på första bästa pannlampa jag hittade på nätet. :-P Mammas pannlampa finns inte på bild, den är minst 15 år gammal. Men när hon köpte den kostade den runt 1000 kr, så det är en riktigt bra lampa!

2010-12-31 @ 19:28:07
URL: http://habina.blogg.se/ariel
Postat av: Evamaria

Jag har använt pannlampa på huvudet! Så praktiskt eftersom den lyser dit du tittar! Hästarna vande sig snabbt och jag var noga med att inte lysa dem i ögonen när vi promenerade. De såg ju också så himla bra på vägen med den!

Skulle en kunna montera en på pannbandet på hästen?

Jag satte en lampa från Claes Ohlsson m gummiband i svansen - då finns fram och bak tydligt :)

2011-01-01 @ 10:27:02
Postat av: Ellinor Karlström

Jag vet att vissa distansryttare har lysdioder på hästens brösta, men det vore roligt att se hur Ariel skulle reagera med en egen pannlampa. :-P För 70 kr skulle hon få förstöra den också...

2011-01-01 @ 11:37:59
URL: http://habina.blogg.se/ariel
Postat av: Myggan

Sitter här och är väldigt glad för att jag har ridhus i mitt stall :D Och 4 ridbanor :P

2011-03-19 @ 22:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0