Pyssel

Igår ägnades förmiddagen åt shopping på City Gross, blev tyvärr ingen munkorg (fel storlek), men däremot nya handskar, en tratt, extra nosludd, switch och resårband till nummerlapparna. Sedan bar det av till stallet.

Då Ariel går ensam numera, ibland med sällskap av Lucky, så är hon mer benägen att komma när jag ropar. Skönt att man inte är helt oanvändbar.

Hon fick stå i spolspiltan direkt, eftersom jag ville tvätta hennes svans. Började med den vanliga varianten att doppa svansen i hink med schampo, men den blev inte ren efter tre (!) tvättar. Istället testade jag att löddra in svansen direkt med schampo och då tog det bara två tvättar innan de var ren. Jag skäms lite när jag inser hur oerhört länge sedan det var jag tvättade svansen. Jag hoppas bara att hon inte är lika skitig när det blir dags för att bada hela henne.

Medan svansen torkade friserade jag till manen. Jag vet ju att de egentligen skall ha ganska höga manar, men jag vill ha en fin man i första hand. Jag är hyfsat nöjd med resultatet, men det kommer att bli finputs varje dag framöver. Alltid är det något hårstrå som sticker ut.



När jag ändå var igång så friserade jag öronhår och käkhår också. Sedan åkte tränset på och vi tränade lite visning vid hand i paddocken. Det går sådär. Uppställningen känns mer okej nu när jag kan peta med spöet på ett ben och hon flyttar på det, skritten tror jag vi hittat till (men inte på premieringen) men däremot traven. Hon försöker hela tiden att trycka sig mot mig och jag får tillrättavisa. Det blir ingen harmoni i det hela och det känns ganska hopplöst. Jag VET ju att det är mina nerver som spökar, för sista gången gick det riktigt bra i traven. Men om jag har sådana här nerver nu, vad sjutton kommer jag inte då ha på själva premieringen.

Ariel fick gå ut i hagen med Lucky igen (som mötte henne med en högljudd gnäggning) och jag gick iväg för att sköta om min tillfälliga låneponny Maggie.

När jag var klar med henne började jag packa inför premieringen. Insåg ganska snabbt att jag nästan inte kan packa något, eftersom jag använder så gott som allt jag behöver ha med mig. Men regn- och kombitäcket blev tvättade i alla fall.

Idag blir det uteritt med C på Maggie och jag på Ariel. Vi skall till rakbanan (igen...) eftersom C vill prova lite längre galopp på Maggie. Inte mig emot, det är så himla nyttigt för Ariel att skritta själv med Maggie långt borta i galopp. Kanske vi råkar oss på en liten galopp själva också.
Trackback
RSS 2.0