Tröstshopping

Var hos läkaren i måndags då min axel vägrar lyda mig. Fick antiinflammatoriskt, en veckas sjukskrivning och två veckors ridförbud.

Så jag åkte en sväng förbi Hööks för att tröstshoppa lite. Det blev ganska mycket. Hade en lista med mig på saker jag måste köpa, så de blev ganska självklara att stoppa i korgen. Det var:

En lädergrimma inför transporten till premieringen (föredrar att transportera i lädergrimma)


Ett nytt grimskaft då mitt förra varit sönder i två månader



Gummiringar till mina säkerhetsstigbyglar då jag upptäckt att de gamla är så gott som helt av på vissa ställen



Schampo till sadeln för den behöver verkligen tvättas


Schampo till hästen så hon blir fin till premieringen


Hoppspö då mitt gamla försvunnit någonstans


Ryktskrapa då min gamla också bara "försvunnit".


Sedan råkade jag ju shoppa lite eh, mindre nödvändiga saker också. Hööks har ju av någon anledning kommit på att jag gillar rött och börjat lansera lite röda grejer. Så det blev både en långärmad tröja med dragkedja och en funktionst-shirt.





Slutligen var jag ju bara tvungen att köpa ett par terrängboots till. Har ju grämt mig lite över att jag bara köpte ett par, så nu är hela terrängskyddssetet komplett.



Fingrade lite på ett nytt träns, men lät det vara. Än så länge står jag faktiskt ut med att hon har brunt träns och svart sadel.
Trackback
RSS 2.0