Tuff promenad - för matte...

Som vanligt blev det inte som jag tänkt mig. Igår hade jag planerat in en myspromenad med lite långsam skritt, men när jag tagit in Ariel i stallet och borstade av henne, så kom A med Foxy in och ville ha sällskap ut på ridturen. Jag förklarade att jag inte fick rida, men om hon stod ut med att vi promenerade så hängde vi gärna på.

A föreslog att vi skulle ta vägen runt åkrarna, en nätt och trevlig liten promenad på nästan en timme. Ariel knatade glatt på, även de gånger Foxy tyckte att vi skulle vända hemåt. Känns så skönt med min stensäkra pålle, som i alla fall så länge matte går med anser att ingenting kan vara farligt.

Roligast var när vi kom till ett lerigt parti, där jag kunde gå i mitten och bli lite halvlerig, men Ariel var tvungen att plaska genom en stor vattenpöl. Inga som helst tveksamheter, bara plask på!

Åter i stallet var jag helt slut. Känner att jag behöver fortsätta med de här promenaderna även efter mitt ridförbud är upphävt, jag har verkligen tappat kondition under alla mina konvalescentperioder. Nu är det slut på det!

Ariel fick sig en avduschning av ben och mage, det var väldigt uppskattat. Hon förvånar mig, trodde verkligen att rinnande vatten var något onödigt i hennes värld, men uppenbarligen kan stekhet värme förändra även hennes åsikter.

Ut med damen i hagen (rullade sig inte) och sedan åter till stallet för lite bortplockning. Visade A hur bekväm Ariels sidepull är, bara rakt ned i vattenhinken och sedan är den ren.
Trackback
RSS 2.0