Bara pyssel

Morgonfodring igen, följt av frukost för mig i stallet. Drog ut på frukosten en del, passade på att planera kommande vecka när jag ändå hade lite lugn och ro omkring mig. Tog några bilder på Ariel under frukostätandet.

Rimfrost i pannlugg och på nosrygg.


Äter frukost



Fina flickan!



Sedan fick Ariel komma in i stallet. Rengjorde alla kroppsöppningar medan hon mumsade hö. Konstaterade att framtänderna upptill börjar sitta lite löst... Vägde upp en massa hö och lullade på rent allmänt. Efter en titt på klockan bestämde jag mig för att det inte var värt att stressa med någon ridning, utan lät Ariel gå ut i hagen igen. Hon var inte helt nöjd med det, försökte följa mig ut när jag skulle stänga grinden igen. Men den här helgen har verkligen gått i schemalagda spår, så jag är i alla fall glad att jag hunnit ut till Ariel.

Om tågen går i tid så skall jag försöka hinna ut på tisdag, annars blir det fredag då hovslagaren kommer (och jag får jobba hemifrån). Saknar sötnosen redan!
Trackback
RSS 2.0