Understimulerad

Igår åkte jag ut till Ariel för att titta till henne igen. Hon mötte mig i rask trav med spetsade öron och buffade förväntansfullt på mig. Det betyder att jag skall låtsas vara farlig, så hon får leka. Så jag gick lite hotfullt mot henne varvid hon satte av i full galopp och tog med sig resten av flocken. De galopperade varv efter varv i hagen, och det är ingen liten hage de har! Ibland hörde jag bara hur grenar knäcktes långt borta, men ibland kom de farandes förbi mig, lyckligt bockandes.

Efter ungefär tio minuter ville Ariel följa med matte in, så då lugnade sig leken. Medan vi gick till stallet skulle hon dock upprepade gånger buffa på mig, som för att få igång mig igen. Något understimulerad häst...

I stallet blev det uppställning och klippning av man. Det var inte populärt, Ariel trodde ju att vi skulle göra någonting roligt... Örontofsarna rök i den här klippningen också, hon såg ju inte riktigt klok ut med dem.

Sedan fick hon, som belöning, gå ut på ridbanan och rusa. Efter några varv satte jag upp ett litet hinder (20 cm) som hon glatt skuttade över. Så då kunde jag förstås inte låta bli att höja upp hindret till 50 cm så det blev lite mer hoppning av det hela. Hon susade över det också, som ingenting. Söttjejen!

Sedan fick hon återvända till hagen, även om jag såg på henne att hon inte var helt nöjd. Hon ville göra mycket mer roliga saker med matte än några minuter på ridbanan. Men hon får vänta till nästa vecka, då sätter vi igång med träningen igen.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Låter härligt :)

2011-08-20 @ 13:10:29
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0