Första natten avklarad

Igår blev det middag på tåget, känner mig som en riktig globetrotter nu. Åker tunnelbana från jobbet, byter till pendeltåg på centralen, byter till Upptåget i Upplands Väsby och slutligen byter till buss från Uppsala till Bälinge för att slutligen gå tjugo minuter... Från dörr till dörr tar det tre timmar (ja, igår när allt kom i tid) så det är inte lång tid jag kan vara i stallet.

Bytte om och mockade sedan boxen. Det var skitigt verkligen överallt, misstänker att hon gått omkring och småskvätt i hela boxen... Riktigt skoj, speciellt som jag avskyr att mocka i halm. Men jag får helt enkelt stå ut, för Ariels skull.

Rengjorde saltsten, krubba och vattenkopp, samt gjorde en minnesanteckning om att jag måste ta dit en hink också. Så hon har möjlighet att dricka mer än bara i vattenkoppen. Nu har hon i och för sig thermobar ute, så jag tror hon klarar sig bra ändå, men när hon väl bytt hage så behövs det ju mer vatten inne.

Ströade upp med massor med ny halm, lade in en tuss hösilage och ett par morötter i krubban. Sedan tog jag på mig pannlampan och hämtade in damen. Det hade börjat snöa, så hon var lite småblöt i pälsen. Kratsade hovarna och visiterade, sedan fick hon gå in i boxen och jag kunde åka hem igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, jag är verkligen imponerad av att du orkar ha Ariel uppstallad om du måste gör en sån resa i stort sett varje dag! Kan du inte ordna uppstallning lite närmare ditt jobb eller där du bor?

2011-12-11 @ 11:17:00
Postat av: Ellinor Karlström

Jag gör ju den resan varje vardag, plus de helger jag jobbar, så det blir en del. :-)



Klart det går att ordna uppstallning närmare jobbet eller lägenheten, men dels kostar det förmodligen mycket mer i Stockholm än Uppsala och dels trivs jag så bra i stallet.

2011-12-12 @ 06:53:40
URL: http://habina.blogg.se/ariel
Postat av: Linda

OK. Din blogg är jättebra, och du tar så fin hand om Ariel, ni passar verkligen bra ihop!

2011-12-15 @ 16:50:48
Postat av: Ellinor Karlström

Tack snälla för den kommentaren! <3 Det värmer när jag själv tycker att jag kan göra så mycket mer...

2011-12-16 @ 13:31:51
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0