Frustrerad!

Igår kom jag ut sent till stallet, men var ändå så effektiv i mockandet och foderfixandet att jag hann promenera en halvtimme med Ariel. Hon var såååå frustrerad när jag band upp henne på skötselplatsen för att mocka och ströa boxen, matte skulle ju ta ut henne i hagen ju!

Det kryper verkligen i kroppen på henne när hon får stå inne så mycket som hon gör nu. Men jag hoppas för hennes skull att hon vänjer sig, för det finns ingen plan B nu...

Tog på reflexbenskydd och reflexboots, sedan åkte distanstränset på och så knatade vi iväg. Kom nästan ända fram till farliga hundarna innan vi vände. Hon jobbade på bra i skritten både bortåt och hemåt, ibland var det lite svårt att hänga med i hennes tempo... Ibland småjoggade hon bredvid mig också, det är helt okej så länge hon håller sig bredvid mig, vilket hon gjorde hela promenaden. :-)

Tillbaka i stallet fick hon sig en snabb koll innan hon fick återvända till boxen. Jag hoppas att jag hinner promenera henne även kommande dagar, men mest av allt hoppas jag att den där förbaskade sadeln gick att använda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0