Installning!

Igår var det dags att flytta in alla grejerna i sadelkammaren och ströa upp boxen. Fascinerande hur mycket grejer som man samlar på sig, fast jag försökt att städa undan lite då och då.

Nu blir det dock lite lättare att få plats med allt, då jag har ett stort skåp, två sadelhängare, tre tränshängare och en lång hylla i täckeskammaren. Jag lovar att fota överallt när jag kommit i ordning, till dess får ni nöja er med boxen.



Saltstenshållaren är trasig, därav saltstenen i krubban.



Ariel är granne med ett halvblodssto e. Maloubet de Pleville - Tabac. Hon heter Raffinet och är riktigt stor! Hon flyttade in i stallet igår.



Efter att ha flyttat alla grejer och fått hyfsad ordning så fick Ariel komma in. Först blev det avspolning av leriga ben och kratsning av hovar, sedan fick hon gå in i sin nya box. Morötter i krubban var uppskattat!



Hon fick även en liten tuss hösilage som inte var särskilt intressant. Däremot var Raffinet spännande, så de höll på att lukta och pipa åt varandra några gånger. Det verkade ganska lugnt när jag åkte därifrån. Till kvällsfodringen hade jag gjort i ordning 5 kg hösilage, så hon skulle ha lite att tugga på under natten. Den mängden kommer jag successivt att minska, men jag vill ju inte chocka kroppen för mycket i början.

Fick sms i morse från F som hade utsläpp, Ariel hade varit stressad och inte riktigt förstått meningen med att stå på box och vänta, men förhoppningsvis vänjer hon sig snabbt. Lilltjejen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0