Nu är det vår...

Igår blev det uppställning av Ariel vid skötselplatsen och sedan mockning och foderfix medan hon stod och sov. Jag upplever att hon blivit mer nafsig sedan hon stallades in, vet inte om det beror på tandbyte eller att hon är för rastlös och får lite utlopp för energin genom att fnula med mulen...

När boxen var fin så fick hon sig en ordentlig genomborstning. Först med svettskrapan med piggar och sedan med rotviska. Nu när hon är stallhäst törs jag ju slita lite mer på pälsen och när det finns mer tid framöver tänker jag nog börja rykta henne också...

Ariel har dock börjat fälla... Inte många hårstrån, men tillräckligt för att det skall kännas som lite vår i luften. ;-) Tråkvädret verkar dock fortsätta, så jag lutar åt att lägga på sulor när hovis kommer efter nyår. Jag vill ju inte stoppas av lite slaskväder när jag skall komma igång med träningen igen!

Snygg och lite mer glad fick Ariel återvända till boxen medan jag traskade hemöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0